Kolejną częścią programu była prezentacja zwycięskich projektów konkursu „Hero Contest”, organizowanego przez koło. Zadaniem konkursowym było zaproponowanie rozwiązań dla seniorów, dla których funkcjonowanie podczas pandemii było i nadal jest wyzwaniem. Laureatki trzech pierwszych miejsc zaprezentowały swoje rozwiązania oraz bardzo ciekawe wnioski z badań przeprowadzonych z seniorami.
Po zwyciężczyniach konkursu scena należała do Kuby Kuleszy, projektanta w firmie Evidence Prime i jego prezentacji o etycznym wymiarze projektowania sztucznej inteligencji. Kuba podczas prezentacji podzielił się również z uczestnikami wieloma insightami z branży, co z pewnością wszyscy bardzo docenili! Zaraz po nim bardzo ważny temat dostępności w projektowaniu zgłębił Mateusz Wójtowicz, UX/UI designer w Kambu. Chwilę przed godziną 14:00 swoją prezentację rozpoczęła Syliwa Bodnar, strateżka, copywriterka i freelancerka, współpracująca z wieloma rozpoznawalnymi firmami. Rozwinęła temat odpowiedzialnych i autentycznych marek i przedstawiła między innymi firmę „Jedz garściami”, czyli e-warzywniak, oferujący wyselekcjonowane, zdrowe i przede wszystkim dostarczone pod drzwi produkty. Następnie Szymon Trzepla, projektant UX w branży finansowej, powrócił z tematem dostępności a Dominika Zaremba, Head of Talent Science w Talent Alpha, opowiedziała o tym, jak połączyć ekologię z pracą projektanta. Na koniec uczestnicy konferencji mogli wysłuchać prezentacji Chrisa Badury, założyciela Akademii UX/UI, na temat 5 największych wyzwań, stojących przed projektantami w 2020 roku.
Zarówno organizatorom, jak i prelegentom należą się ogromne brawa za świetną adaptację do mało sprzyjających warunków i bardzo dobrą organizację wydarzenia! Wszystkie prelekcje odbywały się o czasie, w agendę został również wliczony czas na zadawanie pytań od uczestników. Konferencja była wspaniałym wydarzeniem dla młodych adeptów sztuki projektowania, ale z pewnością i doświadczeni designerzy znaleźli na niej coś dla siebie. Ja z pewnością chętnie wrócę za rok – na siódmą edycję Ciemnej Strony UX.
Grafika - materiały promocyjne organizatorów